Tuesday, May 16, 2006

Baños


Met een 250cc de berg opgeracet om de nog steeds rokende en brullende vulkaan te zien. Lowe en ik hebben echter halverwege maar weer voor het asfalt gekozen en daar even het onderste uit de kan gehaald. Het was bewolkt en konden de kop van de vulkaan in Baños toch niet zien. Allebei blij als een kind dat we nog zelf eens iets konden besturen. Na een zestal weken en voor Lowe vijf maanden mocht dat wel eens.

Je kan hier in het dorp de vulkaan ook horen spuwen en brullen. De eerste nacht dat wij hier waren trilde de grond zelfs. Als hij uitbarst, en dat deed hij enkele jaren geleden, heb je welgeteld tien minuten om niet onder de gloeiend hete as begraven te worden.

We waren hier met nog enkele meisjes van de school, maar ik kende die niet. Dacht dat het tof ging zijn pero las chicas eran feas y aburidas y por eso Lowe y Yo estubimos solo todo el fin de semana. De volgende dag zijn we gaan raften...en ik was gebroken de dag erna. Het raften zelf vond ik erg leuk. Ga dat zeker herhalen en dan meteen een wildere rivier opzoeken. Nu zaten we op 3.5 en 6 zou niet meer te doen zijn. Dus we gaan voor een 5 niet?

De school is gedaan en ik ben nu aan het werk in de vrouwengevangenis. Ik werk daar in de peutertuin. Met kinderen tussen de 2 maanden en 7 jaar. Je kan je kinderen als vrouw mee de gevangenis in nemen als je er geen opvang voor vindt. Niet echt de meest ideale plaats voor een kind...maar beter dan de straat. Ik kan ook de gevangenis binnengaan. En dat is hier echt een rare plaats. Alles en iedereen loopt daar door elkaar. Er zijn bijv winkels en die moeten bevoorraad worden. Dus de groothandel loopt daar binnen en buiten. De ene keer checken ze je dubbel de andere keer is la policia te lui en kan je met alles naar binnenlopen dat je maar zou willen. Alles is hier ook heel chaotisch. Een leuke plaats is het echter niet. Als je ooit van plan bent om iets uit te steken in dit soort landen zorg er dan voor dat je veel geld op zak hebt zodat je de eerste die je tegenkomt kunt omkopen. Dat is hier de wet. Als je geld hebt kan je alles, als je er geen hebt...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home